Підведені підсумки зворотного зв'язку за результатами проекту ЄС "Підтримка мережі Євроклубів України". Євроклуби схвально оцінили проект, який виправдав їх очікування, і з оптимізмом дивляться на подальший розвиток спроможності та інституціоналізацію Євроклубів в Україні.
Проект на розвиток спроможності та підтримку мережевої діяльності Євроклубів України реалізовувався з листопада 2008 до червня 2009 року Українською асоціацією європейських студій за підтримки Представництва Європейської Комісії в Україні. Метою оцінки довготермінових потреб Євроклубів було дізнатись, яку реальну користь проект приніс Євроклубам, і в якій формі має здійснюватись подальша підтримка Євроклубів. Евалюація відбувалась шляхом анкетування серед керівників Євроклубів за умови збереження анонімності відповідей у терміни 15-20.07.2009. Заповнені анкети надіслали представники двадцяти одного Євроклубу з різних областей України.
Всі учасники опитування високо оцінили проект та його результати. За відгуками учасників опитування, найбільш ефективною була методична підтримка в рамках проекту, і це обумовлено, в першу чергу, тим, що вона була доступною для всіх бажаючих. Половина респондентів відмітила ефективність майстерень та ярмарок в рамках проекту, третина – ефективність фінансової підтримки для Євроклубів.
Щодо найменш ефективних складових проекту, то близько чверті опитаних відмітили конкурси та відбір учасників заходів, причому деякі відмітили, що це, в першу чергу, обумовлено низькою мобільністю освітніх установ, які потребують більше часу для реакції на нові пропозиції.
90 % опитаних зазначили, що за минулий рік їх залучення в роботі Євроклубу збільшилось. І це, на думку респондентів, в першу чергу пов’язано з участю в даному проекті: збільшився об’єм нової інформації, зав’язалися нові знайомства з колегами, нові креатині методи діяльності дозволили інтенсифікувати роботу Євроклубів в цілому.
Як показують результати опитування, напрямки діяльності Євроклубів є різноманітними: майже рівна кількість учасників відмітили і молодіжні заходи та міжнародні обміни, і соціальні проекти для місцевої громади, і інформування та просвітництво.
Середня кількість активу Євроклубу – 7 осіб, середня кількість учасників – 55 осіб. Середній обсяг аудиторії, задіяної в заходах Євроклубу – 500 осіб. Але це, звичайно, залежить від масштабів та тематик заходів. Досить часто, у відповідях респондентів було зазначено, всі учні навчального закладу тим чи іншим чином задіяні в роботі Євроклубу.
Серед джерел інформації про діяльність Євроклубів, якими найчастіше користуються учасники опитування, були відмічені електронні розсилки та Інтернет-сайти. Деякі респонденти зазначили ефективність таких продуктів, створених саме в рамках даного проекту. Переважна більшість опитаних вважає за доцільне продовжувати проведення творчих майстерень та ярмарок Євроклубів, третина – планує самостійно проводити аналогічні заходи в майбутньому.
Хоча 43 % клубів мають постійних партнерів у різних областях України, стільки ж відчувають недостатню співпрацю. Під час реалізації проекту для багатьох учасників євроклубівського руху вперше відчуття конкуренції між Євроклубами (яка притаманна навчальним закладам, на базі яких вони створюються) змінилось на розуміння необхідності й переваг кооперації, відповідальності за досягнення спільних результатів у громадській, інформаційно-просвітницькій і молодіжній роботі.
Щодо покращень в підготовці майбутніх проектів, більше двох третин відмічають доцільність збільшення обсягів підтримки, яка надається Євроклубам. Це, в першу чергу, пов’язано з тим, що Євроклуби часто не мають досвіду та знань для залучення фінансування власних ініціатив. Вважаємо за доцільне, для покращення даної тенденції, в подальшому приділяти увагу навчанню Євроклубів з питань фандрейзингу.
81 % опитаних вважають за потрібне створення всеукраїнської громадської організації Євроклубів, як юридичної особи. Така мережева організація, на думку керівників активних Євроклубів, може сприяти вирішенню багатьох проблем, згуртувати та збільшити підтримку місцевих Євроклубів.
Додаток:
|