Як показує найрізноманітніший досвід, партнерство корисніше від конкуренції у будь-яких сферах, а тим більше в галузі громадської діяльності та розбудови демократичного суспільства. Тому ідея співпраці євроклубів міста задля досягнення спільної мети зовсім не нова і виникла давно.
Виходячи з таких міркувань, ГО «Кременчуцький інформаційно-просвітницький центр «Європейський клуб» в рамках проекту "Підтримка мережі Євроклубів України", що реалізується ВГО "Українська асоціація європейських студій" за підтримки Представництва Європейської Комісії в Україні була проведена творча майстерня, що зібрала школярів з активною громадянською позицією, членів євроклубів Кременчука, Комсомольська та Світловодська.
На початку робочого дня євроклубівці приєдналися до учасників проекту «КІНОальтернатива», щоб разом переглянути фільм та обговорити тему «Демократія», адже кінозустрічі цілком можуть стати цікавою та інноваційною формою роботи шкільного європейського клубу. Дискусія була продуктивною, прозвучали неординарні думки та неоднозначні питання. Ми не прийшли до спільного висновку, але цього й не вимагалося – адже головною метою була не одностайність, а демонстрація важливості та багатогранності як самої теми, так і поглядів кожного диспутанта.
Сама творча майстерня розпочалася на веселій ноті, що задало виключно дружній тон усьому дійству. На самому старті учасникам було запропоновано розділитися на дві групи і по черзі письмово відповісти на три питання: «Місія Євроклубу (для чого?)», «Діяльність (що робимо?)», «Мотивація (чому?)». Після паузи на роздуми та нараду кожна група представила свої варіанти, аргументувала їх та відповіла на питання оточуючих.
Опісля визначення пріоритетів відбулася загальна бесіда – школярі розповідали про реалізацію проектів у своїх навчальних закладах, обмінялись досвідом, думками, ідеями. По завершенню обговорень розпочалося пізнання – тренери навчили школярів нешаблонному мисленню, надали поради, завдяки чому можна плідно розв`язувати творчі завдання, а при цьому ще й заощаджувати час.
Щоб не дати учасникам втомитись, навчальний процес переривали різними веселими іграми, які неабияк розважали присутніх та давали змогу розслабитися. Далі, по завершенню ігор, учасники розділилися на 2 групи, щоб дати відповідь на питання «Що ми хочемо робити?» – створити ідею проекту та обговорити можливості її практичної реалізації. Тут закипіла робота. Протягом п`яти хвилин школярі палко сперечались, намагаючись прийти до єдиної думки. Нарешті, коли спільні рішення груп були прийняті, учасникам запропонували два методи генерації ідей: ТРИЗ та метод 6 капелюхів де Боно. Використовуючи по черзі ці методи, кожна група мала представити власний проект та визначитися, який спосіб їм допоміг найбільше. Цікаво, що обидві групи кращим визнали той спосіб, яким користувались першим – рахунок між методами 1:1.
По закінченню креативної частини учасники представили свої проекти, вислухали критику та відповіли на уточнюючі питання. Хоч складання спільних планів на майбутнє виявилося непростою задачею, не втрачаємо надії, що майстерня не пройшла даремно, і найближчим часом ми отримаємо плани про співпрацю, пропозиції партнерства, а головне – творчих, ініціативних молодих людей, яким небайдуже, що відбувається навколо. Тим більше, що вже зовсім скоро євроклубівці зустрінуться на Форумі дитячої дипломатії та на регіональному ярмарку Євроклубів, де зможуть поділитися своїми здобутками та згенерувати нові ідеї та плани.